Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Sockgubbe - snögubbe av strumpor

Av Sarah - 9 november 2015 20:20

En strumpsnögubbe.
Du behöver :
En strumpa
Snöre
Ris
Sax
Tygbit till halsduk
Någonting att göra ögon, näsa och knappar med. (Vi använde knappnålar i olika storlekar och glitterlim)

Gör så här:
Klipp av strumpan.
Knyt ihop toppen på delen med två öppningar och vänd den så den snörade delen kommer inåt.
Ta den andra strumpbiten och fyll den med ris till den storlek du vill ha.

Knyt sedan ihop toppen med ett snöre.
Ta ett till snöre och knyt hårt strax över mitten på den risfyllda strumpan så det blir ett huvud och en kropp.
Vik sedan in kanten på den andra strumpan och sätt som en mössa på snögubbens huvud.
Knyt sen en tygbit som halsduk. (Vi klippte sönder en annan gammal strumpa till vår halsduk)

Sätt sen på ögon, näsa och knappar efter hur du själv vill att den ska se ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 22 november 2015 18:13

En öppen spis så tomten har nån stans att komma in. Du behöver: Fem lika stora kartonger Vitt papper Rött papper Tejp Sopsäck Ta fem lika stora kartonger och tejpa ihop dem som på bilden ovan. Täck kartongerna med vitt papper Klipp till te...

Av Sarah - 19 november 2015 12:08


Sonen blev så glad att snön kom för då får man öppna julkalendern. Tyvärr, får han vänta på den ett tag till, men en snökalender kan jag fixa till barnen under tiden. I dagens snökalender ligger pepparkaksdeg. ...

Av Sarah - 19 november 2015 10:03


Idag faller vintern första snö här hemma. Lite vitt ligger kvar i buskarna och på marken. Har ni fått er första snö än? ...

Av Sarah - 16 november 2015 20:57

Varje år försöker jag hitta någon fin julbok till mina barn. I år vet jag inte riktigt vad jag ska köpa för någon. Här är några böcker från tidigare år. Har ni nått bra tips på nån bra julbok? ...

Av Sarah - 16 november 2015 17:34


Servetthållare med tomtar sydda med korsstygn. Detta finns att köpa på http://www.margaretha.se ...

Presentation

Hej och välkommen till min blogg!

Eftersom jag själv är tokig i de flesta högtider och älskar att både pyssla och pynta tänkte jag att jag skulle göra en blogg så fler kan ta del av saker jag hittar och gör inför våra högtider.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards